Oferta > firmy >

audyt językowy

Audyt językowy jest narzędziem prowadzenia polityki językowej w firmach. Polega on na niezależnej weryfikacji znajomości języków obcych oraz działań szkoleniowych podejmowanych przez firmę i jej pracowników, dokonywanej według jednolitych kryteriów. Takiej weryfikacji mogą podlegać:

  • poziom znajomości języka obcego deklarowany przez pracownika firmy i/lub kandydata do pracy
  • postępy pracowników uczestniczących w szkoleniach językowych prowadzonych w firmie lub poza firmą
  • efektywność szkolenia językowego prowadzonego w firmie
  • zgodność programu i przebiegu szkolenia z polityką szkoleniową firmy
  • zgodność polityki szkoleniowej firmy z faktycznymi potrzebami firmy.
Etapy audytu językowego:

  • spotkania z przedstawicielem firmy zlecającej (dział personalny, szkoleniowy, HR), mające na celu:
    1. ustalenie sposobu prowadzenia audytu w firmie
    2. ustalenie potrzeb firmy lub sposobu zbadania tych potrzeb
    3. zapoznanie się z dotychczasową lub obowiązującą polityką szkoleniową i językową firmy
  • ankietowe badanie potrzeb językowych w firmie (szefowie działów, kluczowe stanowiska, szeregowi pracownicy)
  • przeprowadzenie sprawdzianów audytorskich zgodnie z ustalonymi potrzebami i procedurą uzgodnioną z firmą zlecającą
  • sporządzenie raportu audytorskiego, zawierającego:
    1. opis i analizę sytuacji wyjściowej
    2. opis potrzeb firmy zlecającej
    3. opis umiejętności językowych pracowników na podstawie sprawdzianów
    4. zalecenia wynikające z badania
    5. propozycję polityki szkoleniowo-językowej dla firmy zlecającej
    6. propozycję celów szkoleniowych i ścieżek szkoleniowych obowiązujących w firmie (z podziałem na poszczególne grupy pracowników)
    7. opis działań potrzebnych do osiągnięcia wyżej wymienionych celów
    8. pożądany wynik kolejnego badania audytorskiego